DÜRTÜ SORUNU VE DEHB İÇİN BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ

DÜRTÜ SORUNU VE DEHB İÇİN BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ (RHB4972)

Fiyat : ₺270,00(KDV Dahil)
₺31,66 'den başlayan taksitlerle
DÜRTÜ SORUNU VE DEHB İÇİN BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ

Arka Kapak Yazısı

BDT’nin çocuk ve ergenlerin yaşadığı psikopatolojilere uyarlanmasının kuramsal arkaplanını oluşturması ve uygulama kılavuzları üzerinden terapi odasına taşınması süreçlerinde Philip C. Kendall’ın şüphesiz eşsiz bir yeri

vardır. Kendall’ın geliştirdiği ve anksiyöz çocuklar ve ebeveynleri ile BDT temelli çalışma protokolü sunan Coping Cat yaklaşımı ile başlayan çocuk ve ergen BDT’si, dürtü kontrolü sorunları yaşayan çocuklar için yine Kendall tarafından geliştirilen ve elinizdeki bu kitap ile vücut bulan terapi yaklaşımı BDT’nin klinik alanda kullanımını farklı bir mecraya taşımıştır.

Mevcut kitap, 20 seansta yapılandırılmış bir terapi yaklaşımını terapistin uygulama kılavuzu ve buna eşlik eden bir çalışma kitabı üzerinden sunmaktadır. Her seans terapistin seansın başından sonuna kadar neyi nasıl yapması gerektirdiğini açıklayan uygulama kılavuzu eşliğinde yürütülmektedir. Seanslarda kullanılması gereken malzemeler ise çalışma kitabında kolaydan zora, somuttan soyuta olacak şekilde sunulmuştur. Böylece terapist, çocuğun yaşına uygun olanları seçebileceği zengin alternatif malzemeler bulacaktır.

Elinizdeki kitap İngilizce orijinalinin titiz bir çalışma ile Türkçeye çevirisinden ibaret değildir. Kitabın yazarının da izniyle ve eserin özgünlüğünü koruyarak Türkçeye uyarlandığı, tamamen Amerikan kültürüne uygun örneklerin değiştirilip güncellendiği, yeri geldiğinde açıklamalarla dilin daha kolay anlaşılabilir hale getirildiği bir uyarlama çalışmasıdır aslında.

Terapist uygulama kılavuzu ve çalışma kitabından oluşan bu setin ilk kitabı “Dürtü Sorunu ve DEHB için Bilişsel Davranışçı Terapi” başlığıyla, ikinci kitabı ise “Dur ve Düşün” başlığıyla yayına hazırlandı.

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR